Toen Doug en Mary Perkins in 1984 Specsavers oprichtten, waren ze gedreven om een verschil te maken. Destijds was het niet vanzelfsprekend dat iedereen toegang had tot hoogwaardige en toch betaalbare oogzorg. Nog steeds zetten we ons in voor ‘totale zorg’, door levens te verbeteren met goed zicht en gehoor – in ieder fase van het leven.

Het worden van het grootste zorgbedrijf voor zien en horen, dat was nooit onze ambitie. Die lag namelijk in gewoonweg de beste te willen zijn. Terwijl we groeiden, met nieuwe winkels, nieuwe teams en meer klanten van over de hele wereld, verloren we nooit uit het oog wie we zijn: een familiebedrijf, eigendom van en gerund door lokale professionals. En ieder daarvan is toegewijd aan de hoogste normen van zorg in hun gemeenschap.  

Maar we staan niet stil. In de toekomst willen we niet alleen het verschil maken voor onze klanten. We willen er ook voor zorgen dat we een positieve invloed hebben op het leven van de mensen met wie we werken, de gemeenschappen waarin we ons bevinden en de planeet die ons allen zo dierbaar is. 

Om dit te doen, stellen we onszelf een aantal uitdagende doelen op de volgende gebieden:

Samenvattend

Het is een plan dat ambitieus is, dat realiseren we ons heel goed. Maar we zijn dan ook ambitieus.

We zijn trots op wat ons tot hier heeft gebracht, maar nog veel trotser op wat komen gaat. Onze mondiale samenwerking en de kracht en inzet van 40.000 collega’s, bieden unieke kansen levens te veranderen met beter zicht en gehoor. Dat willen we doen op een manier die werkt voor onze mensen, gemeenschappen én de planeet.

John Perkins
CEO en Chief Sustainability Officer