Toen Doug en Mary Perkins in 1984 Specsavers oprichtten, waren ze gedreven om een verschil te maken. Destijds was het niet vanzelfsprekend dat iedereen toegang had tot goede en betaalbare oogzorg. Nog steeds zetten we ons elke dag in om het verschil te maken in ieders leven met het verbeteren van hun zicht en gehoor.
Uitgroeien tot het grootste oog‑ en hoorzorgbedrijf, dat was nooit onze ambitie. We wilden gewoon de beste zijn. Terwijl we groeiden, met nieuwe winkels, nieuwe medewerkers en meer klanten van over de hele wereld, verloren we nooit uit het oog wie we zijn: een familiebedrijf, met winkels die in handen zijn van lokale opticiens en audiciens. Zij zetten zich iedere dag in om goede zorg te bieden.
Maar we staan niet stil. In de toekomst willen we niet alleen het verschil maken voor onze klanten. We willen er ook voor zorgen dat we een positieve invloed hebben op het leven van de mensen met wie we werken, de mensen om ons heen en de planeet die ons zo dierbaar is.
Om dit te doen, stellen we onszelf een aantal uitdagende doelen op de volgende gebieden:
Great Place to Work
Voor het 5e jaar op rij zijn we gecertificeerd als Great Place to Work. Specsavers is een familiebedrijf met hardwerkende mensen die passie hebben voor hun vak. Onze kernwaarde ‘behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden’ is het belangrijkste onderdeel van onze cultuur. We benaderen elkaar én onze klanten warm, vriendelijk en informeel. En daarom zegt 92% van de ruim 1500 Specsavers medewerkers in Nederland dat Specsavers een fantastische werkplek is.
Nieuwsgierig geworden om bij ons te werken?
Nieuwsgierig naar werken bij Specsavers? Wil jij je aansluiten bij onze missie om oog‑ en hoorzorg voor iederen toegankelijk te maken? Bekijk welke mogelijkheden wij voor jou hebben.
Hier word je gezien en gehoord
Sinds 2020 steunen al onze winkels de ruim 130 buurthuiskamers van het Leger des Heils. Hier kun je terecht voor een kopje koffie, spelletje, maaltijd en begeleiding, zoals bijvoorbeeld bij schulden of huiswerk. Samen met het Leger des Heils dragen we ons steentje bij om eenzaamheid terug te dringen in Nederland. Wie je ook bent, in de buurthuiskamer van het Leger des Heils en bij Specsavers word je gezien én gehoord. Nieuwsgierig naar de buurthuiskamer en de samenwerking?
Onze samenwerking met Plastic Bank
Specsavers is een samenwerking aangegaan met Plastic Bank om de oceanen in kwetsbare kustgebieden vrij van plastic te krijgen. Hierbij financieren we het verwijderen van 340 ton plastic afval uit onze oceanen. Plastic Bank werkt met gemeenschappen in de Filipijnen, Indonesië, Brazilië en Egypte, waar grote hoeveelheden plastic afval land en zee vervuilen en waar een degelijke infrastructuur voor recycling ontbreekt.
Klik voor meer informatie over onze duurzaamheidsdoelen.
"Sinds 1997 zetten we ons met passie in om een verschil te maken in het leven van mensen. Door hen beter te laten zien en horen. Maar daar stoppen we niet. Deze positieve impact willen we ook creëren voor onze mensen, onze gemeenschappen en onze planeet. We hebben onszelf daarom ambitieuze doelen gesteld. Deze doelen hebben we niet meteen bereikt. Het is een reis met waardevolle leermomenten en duurzame investeringen. Samen hebben we oog voor een betere wereld."
Wouter van der Hoeven,
Country Director, Specsavers Nederland