Over Specsavers

Betaalbare oog- en hoorzorg voor iedereen

In 1984 richtten Doug en Mary Perkins opticienketen Specsavers op. Ze wilden een opticien zijn die net zo betrouwbaar was als de lokale opticien maar met de inkoopkracht van een internationale onderneming. Het idee hierachter was dat zij zo voordelige prijzen konden voeren zonder dat het ten koste ging van de kwaliteit. Nog steeds staat dit ideaal van de familie Perkins centraal in alles wat Specsavers doet. Met hart voor de lokale ondernemer en een slim inkoopbeleid weet Specsavers haar klanten jaar in jaar uit aan zich te binden.

Geschiedenis

“Dankzij haar stichting kan Specsavers lokale liefdadigheidsinstellingen en goede doelen financieel ondersteunen”

Meer weten over Stichting Specsavers Steunt

“Ieder jaar zetten we onze modebewuste brildragers in de spotlight met de Brildrager van het Jaar verkiezing”

Meer weten over Brildrager van het Jaar

Specsavers in de media

Bezoek onze Newsroom en vind het laatste nieuws rondom Specsavers, bekijk onze beeldbank, lees over Specsavers in andere media of kom in contact met een van onze persvoorlichters.

Partnerschap

"Alle winkels van Specsavers worden gerund in ons unieke partnerschap, waarbij onze optiek-, horen- en retailpartners zelf lokaal ondernemen. Zo garanderen we dezelfde betrouwbaarheid als een lokale opticien, met alle voordelen van een internationale onderneming."

Lees meer over partner worden van Specsavers

Specsavers voor professionals

Professionaliteit en kwaliteit vinden wij belangrijk, ook voor de zakelijke markt. Daarom bieden we de juiste informatie, werken we met de beste professionals en leveren we een speciale serie preventie - en beschermingsproducten voor professioneel en intensief gebruik.

ISO 9001 certificering

Specsavers beschikt over een ISO 9001 certificering, zowel voor onze oog-als hoorzorgactiviteiten. En daar zijn we trots op! De ISO 9001 is een norm die eisen stelt aan het kwaliteitsmanagementsysteem van een organisatie. Om een ISO 9001 certificering te verkrijgen, moet een organisatie onder andere voldoen aan de wettelijke eisen die gesteld zijn aan het product of dienst. Daarnaast moet de organisatie de bedrijfsprocessen beheersen en dit kunnen aantonen. Met het behalen van het certificaat laten we zien dat kwaliteit hoog in ons vaandel staat en dat we continu bezig zijn met het verbeteren van onze processen om zo onze klanten nog beter van dienst te zijn.