Stap 1: Gehoorscreening
Uw gehoor wordt getest in een aparte ruimte in onze winkels. Na deze screening krijgt u bevestigd of uw gehoor goed is of krijgt u een advies om verder onderzoek te doen met een uitgebreide gehoortest.
Als u uw hoortoestellen koopt bij Specsavers weet u dat u altijd professioneel advies op maat krijgt van onze gediplomeerde en StAr geregistreerde audiciens. De gehoortest en proefperiode is altijd gratis en vrijblijvend en u hoeft pas te betalen als u volledig tevreden bent. En in veel gevallen kan Specsavers de declaratie rechtstreeks met uw zorgverzekeraar afhandelen. Hieronder leggen wij kort uit welke stappen u dient te doorlopen in het proces van de aanschaf van hoortoestellen.
Uw gehoor wordt getest in een aparte ruimte in onze winkels. Na deze screening krijgt u bevestigd of uw gehoor goed is of krijgt u een advies om verder onderzoek te doen met een uitgebreide gehoortest.
Voor deze afspraak vragen we u om een vragenlijst over uw gehoor in te vullen. Dit is onderdeel van het protocol dat alle zorgverzekeraars hanteren bij de aanschaf van een hoortoestel. Vervolgens meten we in een uitgebreide hoortest o.a. in welke mate u tonen en woorden kunt horen in verschillende hoogten en volumes. De audicien bespreekt vervolgens de meetresultaten met u en hieruit volgt een advies om een proefperiode met een hoortoestel te starten als dat wenselijk is. De gehoorscreening en gehoortest zijn altijd gratis en vrijblijvend.
In overleg met de audicien kiest u vervolgens een hoortoestel dat u wilt testen. De audicien zal het hoortoestel vervolgens nauwkeurig instellen op uw persoonlijke wensen en situatie en nogmaals verschillende testen doen (onder andere COSI, Vrije Veldspraak, Real Ear Measurement)*. Hiermee wordt gecontroleerd of het hoortoestel optimaal is afgesteld en aan verwachting voldoet. Hierna start de proefperiode en kunt u wennen aan uw hoortoestel en wordt deze indien nodig verder bijgesteld zodat het hoortoestel volledig op maat wordt voor u. Ook deze proefperiode is bij Specsavers gratis en vrijblijvend.
Er volgt een vervolgafspraak om te controleren of alles naar wens verloopt en er eventueel nog aanpassingen nodig zijn. Pas bij volle tevredenheid gaat u over op de aankoop. Na de proefperiode wordt gevraagd een tweede HOORvragenlijst in te vullen. Zo is voor de zorgverzekeraar vast te stellen dat uw nieuwe hoortoestel verbetering voor u oplevert. En omdat Specsavers contracten heeft met alle zorgverzekeraars kunnen wij in veel gevallen uw declaratie rechtstreeks met uw zorgverzekeraar voor u regelen.
Bij Specsavers krijgt u altijd 5 jaar volledige garantie, nazorg en service. U kunt dus 5 jaar lang zorgeloos genieten van uw hoortoestellen.
Samen met de audicien onderzoekt u welke luistersituaties voor u het belangrijkst zijn en wat een hoortoestel voor u daarin kan betekenen.
Uw hoortoestel wordt aan de hand van het uitgebreide audiogram en de Real Ear Measurement voor u ingesteld. Met behulp van de Vrije Veld Spraak meting controleren we vervolgens of u met uw nieuwe hoortoestel weer zo goed mogelijk kunt verstaan. De meting geeft dan ook een goede indicatie hoe u zult horen in uw thuissituatie.
Door middel van een klein microfoontje in uw oor kunnen we precies meten of het hoortoestel daadwerkelijk voldoende versterking geeft, zoals we hebben berekend aan de hand van uw audiogram. Hierdoor kunnen we het hoortoestel exact afstellen op uw eigen, specifieke oor.