COVID-19

De veiligheid en het welzijn van onze klanten en medewerkers hebben onze hoogste prioriteit. Vanwege de situatie omtrent het coronavirus (COVID-19) en de richtlijnen van de overheid en het RIVM hebben wij besloten om tot nader order geen oog- en hoormetingen meer uit te voeren.

We zijn open voor zorg
Onze winkels blijven echter op afspraak geopend voor mensen die een vitaal beroep uitoefenen (bijvoorbeeld zorgpersoneel, politie, brandweer etc.) en in het geval men dringende oog- of hoorzorg of service nodig heeft. U kunt nog wel uw contactlenzen, hoortoestellen of bestelde bril in de winkel ophalen. Ook hiervoor vragen wij u om een afspraak te maken.

Hygiëne is in deze situatie erg belangrijk, voor uw gezondheid en die van onze collega’s. Uiteraard hebben we altijd in onze winkels al strenge richtlijnen ten aanzien van hygiëne. Daarnaast hebben wij zorgvuldige maatregelen genomen. Dit betekent onder andere:  

  • Alle apparatuur wordt na gebruik grondig gereinigd  
  • Alle medewerkers wassen regelmatig hun handen met zeep   
  • We houden zoveel mogelijk afstand
  • Onze medewerkers blijven thuis bij klachten 
  • We volgen de richtlijnen van brancheorganisatie NVAB, die ook internationaal zijn afgestemd met onder andere de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) 

Op onze webshop www.specsavers.nl kunt u brillen en contactlenzen bestellen. De verzending is gratis.  

We begrijpen dat u mogelijk vragen heeft. Hieronder vindt u het antwoord op een aantal vragen. Staat uw vraag er niet tussen, dan kunt u uw vraag stellen via ons contactformulier of neem contact op met uw winkel. 

Ik heb een afspraak voor een oogmeting gepland staan, gaat deze nog door? 
Indien u geen vitaal beroep uitoefent, wordt deze afspraak geannuleerd. Uw Specsavers-winkel neemt zo snel mogelijk contact met u op om u hierover te informeren. Zodra u weer terecht kunt voor een oogmeting, zullen we contact met u opnemen om een nieuwe afspraak te maken. We hopen op uw begrip en hopen u binnenkort weer in onze winkels te mogen begroeten. 

Kan ik een afspraak maken of langskomen in de winkel voor hoorzorg? 
Omdat goed kunnen horen een primaire levensbehoefte is, zijn onze winkels geopend voor urgente hoorzorg. Dit geldt ook voor service. U kunt telefonisch contact opnemen met de audicien om samen te bepalen of uw klachten urgent zijn. Wij hebben tijdelijk geen inloopspreekuur meer. 

Kan ik een afspraak maken of langskomen in de winkel? 
U bent welkom op afspraak voor urgente oog- en hoorzorg. Dit geldt ook voor service. U kunt telefonisch contact opnemen met de winkel om samen te bepalen of uw klachten urgent zijn.

Kan ik mijn bestelde bril of contactlenzen nog ophalen? 
Ja, dat kan. U kunt telefonisch een afspraak maken met de winkel om deze op te halen*.   
*Wij verzoeken u een bezoek aan onze winkels uit te stellen indien u klachten heeft als neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts. Als u denkt nauw contact te hebben gehad met iemand die is blootgesteld aan of positief getest is op COVID-19, dan verzoeken wij u uw afspraak tenminste 14 dagen na dit contact te maken. Dit geldt ook als u in een risicogebied bent geweest. Wanneer u 24 uur geheel klachtenvrij bent, kunt u een afspraak in onze winkels maken. 

Hoe kan ik mijn afspraak annuleren of wijzigen? 
Wij verzoeken u om hiervoor telefonisch contact op te nemen met uw winkel. Wij verplaatsen de afspraak dan in overleg met u naar een later tijdstip. 

Waar kan ik met vragen terecht over de webshop? 
Heeft u vragen over het bestellen van brillen of contactlenzen via onze webshop, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice via 088-8081240 of onlineservice@support.specsavers.nl.