Vragen en antwoorden

Contact

Waar kan ik de adressen en telefoonnummers van een Specsavers winkel vinden? Via onze winkelzoeker kunt u eenvoudig uw dichtstbijzijnde winkel vinden.

Hoe kan ik een adreswijziging doorgeven? Elke Specsavers-winkel beheert zijn eigen administratie. U kunt uw adreswijziging doorgeven in uw Specsavers winkel. Met de winkelzoeker vindt u de gegevens van uw winkel.

Hoe kan ik een afspraak maken voor een oogmeting? U kunt een afspraak maken via de boek een afspraak module op deze website. Ook kunt u de winkel bellen voor een afspraak.

Is mijn bril al klaar? U kunt uw Specsavers-winkel bellen met vragen over uw bestelling.

Wat kan ik doen als ik geen post meer wens te ontvangen van Specsavers? Elke Specsavers-winkel beheert zijn eigen administratie. Als u geen post meer wilt ontvangen van Specsavers kunt u dat doorgeven aan uw Specsavers-winkel.

Hoe kan ik mij aanmelden voor de e-mail nieuwsbrief van Specsavers? Hier kunt u zich aanmelden voor de e-mail nieuwsbrief van Specsavers.

Hoe kan ik mij aanmelden voor Facebook of Twitter van Specsavers? Voor Facebook, klik hier. Voor Twitter, klik hier.

Oogonderzoek

Wat kost een oogonderzoek bij Specsavers? Ons uitgebreide oogonderzoek duurt ongeveer 15 minuten en is gratis en geheel vrijblijvend.

Hoe werkt het oogonderzoek bij Specsavers? In deze handige animatie ziet u precies wat er gebeurt tijdens een oogonderzoek van Specsavers.

Zijn de opticiens van Specsavers gediplomeerd? Wij garanderen onze klanten dat uw ogen altijd gemeten worden door opticiens die minimaal een driejarige overheidserkende optiekopleiding hebben of door HBO-gediplomeerde optometristen. Gegarandeerd.

Brillen

Welke promoties lopen er momenteel? Hier vindt u alle lopende promoties van Specsavers.

Wat kost een bril bij Specsavers? Bij Specsavers zijn wij volledig open over onze prijzen voor monturen, glazen en glasopties. Hier vindt u onze prijzen.

Wat zijn de extra kosten voor een prisma of cilinderafwijking? Voor een cilinder- of prismabril rekent Specsavers geen extra kosten.

Wat is de gemiddelde levertijd van een bril? Dat is afhankelijk van uw gekozen bril, maar gemiddeld is de levertijd twee weken.

Waarom is Specsavers zo voordelig? Specsavers streeft ernaar om betaalbare en professionele oogzorg te leveren voor iedereen. Doordat Specsavers een groot internationaal bedrijf is, kunnen wij profiteren van schaalvoordelen waardoor wij de inkoopprijzen van onze producten laag kunnen houden. Dit voordeel rekenen wij door aan onze klanten.

Wat is het verschil tussen een varifocale en een bifocale bril? Met een varifocale of een bifocale bril kunt u zowel goed dichtbij als veraf kijken. Bij een bifocale bril is er in de bril een duidelijke afscheiding zichtbaar tussen het glasgedeelte voor veraf en voor dichtbij. Bij varifocale brillen lopen deze twee delen in elkaar over waardoor de afscheiding niet goed zichtbaar is.

Is de kwaliteit van de brillen van Specsavers wel goed? Alle brillen en glazen voldoen aan de laatste Europese kwaliteitsnormen. Veel producten worden door de eigen Specsavers-fabrieken geproduceerd met de hoogste kwaliteitsgarantie.

Waarom adviseert Specsavers dunne glazen bij randloze monturen? Bij een randloos montuur zijn de glazen kwetsbaarder. Dunne glazen zijn altijd sterker zodat de kans dat een glas breekt in een randloos montuur aanzienlijk kleiner is.

Waarom is mijn bril niet klaar op het afgesproken moment? Omdat wij een groot internationaal bedrijf zijn, maken wij gebruik van laboratoria voor monturen en glazen over de hele wereld. Soms ontstaan hierdoor wel eens transportvertragingen. Uiteraard doen wij altijd ons best om afspraken na te komen. Helaas komt het voor dat er door onvoorziene omstandigheden vertragingen optreden. Uw Specsavers-winkel informeert u hier tijdig over.

Wat is ontspiegeling? Met ontspiegelde glazen heeft u geen hinderlijke spiegeling meer op uw glazen. U heeft een scherp zicht en uw bril ziet er mooier uit. Deze glasoptie is inclusief een kraswerende coating.

Wat is een cilinderafwijking? Een cilindrische afwijking of astigmatisme is een krommingsfout van het hoornvlies, dat onregelmatig van vorm is. Het hoornvlies heeft niet de vorm van een bol, maar van een rugbybal. Het is in de ene richting sterker gekromd dan in de andere. Astigmatisme kan op zichzelf of in combinatie met bij- of verziendheid voorkomen. Mensen met een cilindrische afwijking zien wazig of een in één richting vervormd, opgerekt beeld. Voor een cilinderbril rekent Specsavers geen extra kosten.

Wat doet een prismabril? Een prismabril is bedoeld om de samenwerking tussen beide ogen gemakkelijker te maken. Het kan zijn dat bij iemand de ogen normaal samenwerken, maar dat de oogspieren voortdurend ingespannen moeten worden om dat voor elkaar te krijgen. Dit kan komen omdat de ogen te veel naar binnen of naar buiten neigen ten opzichte van elkaar. Voor een prismabril rekent Specsavers geen extra kosten.

Contactlenzen

Wat kosten contactlenzen bij Specsavers? Bij Specsavers zijn wij volledig open over onze prijzen voor contactlenzen. Hier vindt u onze prijzen.

Kan ik ook een abonnement voor contactlenzen afsluiten? Ja, u kunt een contactlenzenabonnement afsluiten. Als u hiervoor kiest, krijgt u 10% korting, gratis lenzenvloeistof en onbeperkte controles en nazorg.

Worden de contactlenzen thuis bezorgd? Als u een abonnement afsluit worden de producten gratis thuisbezorgd en heeft u recht op een gratis bril ter waarde van €59. Kijk voor de actievoorwaarden hier.

Hoe kan ik mijn contactlenzencontract beëindigen? Elke Specsavers-winkel beheert zijn eigen administratie. Wij verzoeken u daarom vriendelijk om dit schriftelijk kenbaar te maken aan de winkel waar u klant bent.

Waarom is Specsavers zo voordelig? Specsavers streeft ernaar om betaalbare en professionele oogzorg te leveren voor iedereen. Doordat Specsavers een groot internationaal bedrijf is, kunnen wij profiteren van schaalvoordelen waardoor wij de inkoopprijzen van onze producten laag kunnen houden. Dit voordeel rekenen wij door aan onze klanten.

Wat kan ik doen als de automatische betaling van mijn contactlenzen niet klopt? Neem hiervoor altijd contact op met uw Specsavers-winkel. Zij kunnen alles voor u uitzoeken en eventueel corrigeren.

Wat is de beste contactlens voor mij? Er zijn zeer veel typen contactlenzen beschikbaar. Om tot de juiste keuze te komen welke contactlens het beste bij uw oog past, kunt u het beste een afspraak maken met de contactlensspecialist bij Specsavers.

Hoortoestellen

Wat kost een hoortoestel bij Specsavers? Bij Specsavers zijn wij volledig open over onze prijzen voor hoortoestellen. Hier vindt u onze prijzen.

Wat kost een hoortest bij Specsavers? Onze uitgebreide hoortest duurt ongeveer 20 minuten en is gratis en geheel vrijblijvend.

Wat zijn de verschillen in kosten als ik een hoortoestel in het oor of achter het oor wil dragen? Bij Specsavers worden geen extra kosten berekend voor een draagstijl. Dat maakt de keuze wel zo makkelijk.

Wat gebeurt er tijdens een hoortest? Onze gediplomeerde audiciens testen uw gehoor op de vooral voor spraak belangrijke toonhoogten. Via een hoofdtelefoon laten zij u tonen horen in verschillende hoogten en sterkten. Wanneer u iets hoort geeft u een reactie. De resultaten worden vervolgens weergegeven in een zogenaamd toonaudiogram. Aan de hand hiervan kan onze audicien u een professioneel advies geven.

Zijn er nog speciale promoties? Hier vindt u alle lopende promoties van Specsavers.

Waarom is Specsavers zo voordelig? Specsavers streeft ernaar om betaalbare en professionele hoorzorg te leveren voor iedereen. Doordat Specsavers een groot internationaal bedrijf is, kunnen wij profiteren van schaalvoordelen waardoor wij de inkoopprijzen van onze producten laag kunnen houden. Dit voordeel rekenen wij door aan onze klanten.

Is de kwaliteit van de hoortoestellen van Specsavers wel goed? De hoortoestellen van Specsavers worden door de wereldmarktleiders in hoortechnologie geproduceerd onder het huismerk advance. Door het grote aanbod vindt u altijd het hoortoestel dat het beste bij u past.

Wanneer moet ik mijn hoortoestel afrekenen? Bij Specsavers krijgt u uw hoortoestellen altijd tweemaanden gratis op proef. In die periode heeft u regelmatig contact met uw Specsavers-audicien om uw hoorzorg optimaal op uw behoefte af te stemmen. Bent u na twee maanden helemaal tevreden over uw hoortoestellen, dan bevestigt u dit door het tekenen van onze ‘tevredenheids verklaring’. Daarna volgt het moment van betaling.

Waarom adviseert Specsavers om twee hoortoestellen te dragen? Oren werken samen om onder meer de bij- van de hoofdgeluiden te onderscheiden en om te bepalen waar het geluid vandaan komt. Het is daarom noodzakelijk dat beide oren met elkaar in balans zijn. Dat kan alleen door beide oren goed op elkaar af te stemmen. Daarom adviseren wij het dragen van twee hoortoestellen in plaats van een enkelzijdige correctie.

Zijn de audiciens van Specsavers gediplomeerd? Uw gehoor is belangrijk. Daarom is het zaak de zorg ervoor toe te vertrouwen aan iemand met kennis van zaken. Alle audiciens bij Specsavers zijn gediplomeerd. Zij hebben een gedegen opleiding gevolgd aan een onafhankelijk, door de overheid erkend, opleidingsinstituut. Daarnaast zijn alle audiciens StAr geregistreerd en is Specsavers als bedrijf StAr gecertificeerd. StAr, ofwel de Stichting Audicienregister, bewaakt de kwaliteit van de vakopleiding tot audicien en zorgt voor bij- en nascholing.

Garanties

Welke garantie krijg ik als ik een bril koop? Specsavers wil graag dat u volkomen tevreden bent over onze service en producten. Als uw bril binnen de garantieperiode kwaliteitsgebreken vertoond zullen we deze, gedurende één jaar na het afhalen van uw bril, gratis vervangen of repareren. Dit geldt voor alle Specsavers Opticiens. We raden u aan om het garantiebewijs en de specificaties van uw bril goed te bewaren. Deze garantie doet op geen enkele wijze afbreuk aan uw normale wettelijke rechten.

Wat is precies de wengarantie voor varifocale brillen? Bij Specsavers zijn we ervan overtuigd dat u tevreden zult zijn met uw nieuwe varifocale glazen. Daarom kunt u ze bij ons 30 dagen uitproberen. Indien u na 30 dagen niet kunt wennen aan de varifocale glazen, ruilen wij deze glazen in voor andere glazen waar u wel tevreden mee bent. Bijvoorbeeld een aparte leesbril en een bril voor veraf (deze vervangende producten hebben samen maximaal dezelfde waarde als het totaal van de initiele aanschaf. Er wordt geen geld geretourneerd).

Welke garantie krijg ik als ik een hoortoestel koop? Als u uw hoortoestel aanschaft bij Specavers krijgt u altijd vijf jaar garantie. De eerste twee jaar heeft u fabrieksgarantie en de drie jaren erna heeft u een garantie vanuit uw zorgverzekeraar.

Zorgverzekeraars

Heb ik voordeel met mijn zorgpas als ik bij Specsavers een bril of contactlenzen koop? Als u een bril of contactlenzen aanschaft bij Specsavers kan dit u veel voordeel opleveren omdat wij met bijna alle zorgverzekeraars samenwerken. Brillen en contactlenzen worden vaak gedeeltelijk of volledig vergoed binnen uw aanvullende verzekering. Deze vergoeding hoeft u vaak niet eens eerst zelf voor te schieten. Specsavers regelt dat namelijk vaak rechtstreeks met uw zorgverzekeraar Ongeacht of u een aanvullende verzekering heeft, ontvangt u bij Specsavers altijd minimaal 20% korting op een montuur inclusief gratis standaard enkelvoudige glazen (niet in combinatie met andere aanbiedingen). Hier kunt u precies uw voordeel berekenen.

Heb ik voordeel met mijn zorgpas als ik bij Specsavers een hoortoestel koop? Specsavers werkt nauw samen met vrijwel alle zorg verzekeraars. Dit heeft voor u als klant een aantal grote voordelen. Hoortoestellen vallen onder de basisverzekering van alle zorgverzekeraars. Deze vergoeding hoeft u vaak niet eens eerst zelf voor te schieten. Specsavers regelt dat namelijk vaak rechtstreeks met uw zorgverzekeraar. Hier kunt u precies uw voordeel berekenen.

Onder welke voorwaarden kom ik in aanmerking voor een vergoeding van mijn zorgverzekeraar voor een hoortoestel? U komt in aanmerking voor een vergoeding voor hoortoestellen uit de basisverzekering indien u meer dan 35 dB gehoorverlies heeft, gemeten op het beste oor. De hoogte van de vergoeding is afhankelijk van de laatste maal dat u een hoortoestel heeft gekocht.

Waarom moet ik een automatisch incasso ondertekenen als ik gebruik maak van mijn zorgvoordeel? Specsavers heeft met de meeste zorgverzekeraars afgesproken dat u de vergoeding van uw zorgverzekeraar niet hoeft voor te schieten. Dat regelt Specsavers namelijk direct met uw zorgverzekeraar. Voor de gevallen dat een consument al zijn zorgvergoeding (gedeeltelijk) heeft opgebruikt en Specsavers het voorgeschoten bedrag dient terug te vragen, dient iedereen een automatisch incasso te ondertekenen. De klant wordt altijd vooraf ingelicht als dit het geval is.

Overige vragen en klachten

Als uw vragen hierboven niet beantwoord worden dan kunt u ons als volgt bereiken:

  • E-mail: nl.service@specsavers.com.
  • Telefoon: 035 - 628 83 11 (werkdagen van 9.00 tot 17.30)
  • Fax: 035 - 628 83 05
  • Postadres: Specsavers International BV, Huizermaatweg 320 - 322, 1276 LJ Huizen

Als u een klacht heeft verzoeken we in eerste instantie om deze met uw Specsavers-winkel te bespreken. Als u er om de een of andere reden niet uitkomt met uw winkel kunt u uw klacht mailen naar: nl.service@specsavers.com. U ontvangt binnen 5 werkdagen een reactie van ons.